یک فیلم نامه نویس: مدل لباس باید اجازه تحرکات بدنی را برای خانم ها فراهم کند

 

مدل لباس خانم ها باید با نوع کار آن ها و شرایط اقلیمی که در آن زندگی می کنند، متناسب بوده، و اجازه تحرکات بدنی را برایشان فراهم کند.
به گزارش ستاد اطلاع رسانی نخستین جشنواره و همایش حجاب و عفاف، فرهاد توحیدی؛ فیلمنامه نویس سریال های تلویزیونی و فیلم های سینمایی، ضمن بیان این مطلب گفت: نوع و مدل لباس باید اجازه تحرکات بدنی را برای خانم ها فراهم کند نه اینکه فعالیت آنها را مختل نماید؛ مثلاً خانمی که عشایر است و دائم در حال کوچ، دامداری و فعالیت های روزمره، باید لباس راحتی به تن کند تا با مشکل مواجه نشود. طبیعتا در شهرها نیز باید بر همین اساس اقدام به طراحی لباس های راحت و متناسب با کار بانوان نمود.
فیلمنامه نویس" مرد عوضی " در ادامه به بحث مد لباس در فیلم ها اشاره کرده و خاطر نشان ساخت: برای ترویج مد و مدسازی در فیلم ها باید به فرهنگ اصیل ایرانی توجه کرد که خوشبختانه این توجه اخیراً بیشتر شده است ، به عنوان مثال روی برخی مانتوها سوزن دوزی بلوچ انجام می شود.
فیلمنامه نویس " یک مشت پر عقاب" در پایان به خبرنگار نخستین جشنواره و همایش حجاب و عفاف گفت: علیرغم برخی ضعف هایی که در طراحی لباس ایرانی وجود دارد، اما خوشبختانه پوشش ما ایرانیها در حال حاضر، الگوی دیگر کشورهاست به عنوان مثال  در برخی کشور های خارجی همین مانتوهایی که خانم های ایرانی می پوشند، مد شده است یا یقه ی دکترویچ در خارج از پیراهن دکتر ولایتی الگو برداری شده است.