فتوای تازه روحانی عربستانی درباره حجاب زنان  
وی بیرون رفتن زن را از منزل تنها منوط به ضرورتهایی مانند بیماری دانست و خرید و تنها بودن با راننده درون اتوموبیل راکه برای کارهایی مانند خرید کردن باشد از موارد غیر ضروری برشمرد.

یک روحانی در عربستان سعودی از زنان این کشور خواسته است تا از نقابهایی استفاده کنند که تنها یک چشم زن از آن بیرون می ماند.

به گزارش فردا ، وی اینگونه حجاب را که تنها یک چشم زن باز باشد مستند به روایتی از ابن عباس کرده است.

بنابراین گزارش محمد الهبدان همچنین پیشنهاد کرده است با توجه به اینکه بعضی از زنان هنگام اتفاده از نقاب نمی توانند راه پیش روی خودرا ببینند یا کالای را که می خرند مشاهده کنند از نوعی نقاب استفاده کنند که قسمت چشم آن پوشش جداگانه و قایل برداشتن باشد تا در صورت لزوم آنرا کنار زد.

وی با هشدار دادن نسبت به تنها به بازار رفتن زنان برای خرید از آنان خواست بدون حضور محارم به بازار نروند تا از شرور و معصی در امان بمانند.

الهبدان گفت: زنی که خواهان عفاف است تنها و با آرایش به بازار نمی رود تا مردم را به فتنه بیاندازد. تاسف بار تر آنکه زنی باآرایش بیرون برود در حالیکه شوهرس هم همراه اوست.

وی بیرون رفتن زن را از منزل تنها منوط به ضرورت هایی مانند بیماری دانست و خرید و تنها بودن با راننده درون اتوموبیل راکه برای کارهایی مانند خرید کردن باشد از موارد غیر ضروری برشمرد.

الهبدان همچنین گفته است: اسلام ما را دعوت کرده است تا موانع آزاردهنده را از سر راه مسلمانان برداریم. حال کدام یک از ایندو برتر است اینکه سنگی را از سر راه مسلمانان بر داریم یا زن فتنه انگیزی را که جوانان بدون همسر را به گناه می اندازد؟