امام جمعه شیراز: موضوع احیا لباس ملی در کشور جدی گرفته شود

 


آیت الله محی الدین حائری شیرازی گفت: شورای فرهنگ عمومی، مجلس و ارشاد باید موضوع احیا لباس ملی را جدی بگیرند.
به گزارش خبرنگار مهر در شیراز ، آیت الله حائری در خطبه های این هفته نماز جمعه شیراز، افزود: زنان ما توانستند به رغم تلاشهای دوره پهلوی چادر را حفظ کنند اما مردان ما به کت و شلوار که تحمیلی پهلوی بود عادت کردند.
وی حرفهایی که علیه زنان چادری در جامعه مطرح می شوند را جنگ روانی دانست و افزود: 17شهریور قیام چادریها بود و باید گفت بالاخره چادر بر بی حجابی پیروز می شود همان طوریکه پلهوی می خواست عمامه را براندازد اما دست آخر عمامه، پسر پهلوی را برانداخت.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر لزوم احیا و حفظ لباس ملی در جامعه افزود: در تمام کشورها نظیر چین، هند و کشورهای حاشیه خلیج فارس مردان و زنان لباس ملی خود را دارند اما مردان جامعه ما لباس ملی ندارند.
وی اضافه کرد: در ورزش ما نیز همین طور است به گونه ای که برای ورزشهایی که از اروپا وارد کشور شده اعتبارات مناسبی در نظر می گیرند اما برای ورزشهای زورخانه ای که ورزش ملی ما محسوب می شود اعتبار زیادی اختصاص داده نشده است.
آیت الله حائری با تاکید بر لزوم حفظ هویت و ملیت اصیل جامعه گفت: در بحث حجاب زنان نیز نباید فراموش شود که حداقل شارع را به رسمیت می شناسیم و باید همین حداقل شارع را از زنهای جامعه توقع کنیم البته چادر مازاد بر حداقل شارع است اما چون لباس ملی و حجاب برتر شناخته شده مورد استقبال بیشتری نیز قرار گرفته است.
امام جمعه شیراز همچنین در ادامه سخنان خود بیان کرد: مسلمانان باید در اخلاق و رفتار خود به گونه ای باشند که برای انسانها جاذبه داشته باشند مانند کلیمیان که با رفتار و اخلاق خود برای دیگر افراد ایجاد جاذبه می کنند.