عفاف و حجاب آمیخته با سرشت مردم است

 

رسانه باید در کنار توجه به حجاب ظاهری الگوهای مناسب و مردم پسندی ارائه نماید و در این راه توجه داشته باشد که عفاف و حجاب با سرشت مردم عفیف ایران آمیخته شده است.
حجت اله طلایی مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس در مصاحبه ای اختصاصی با ستاد خبری نخستین جشنواره بین المللی تولیدات رسانه ای عفاف و حجاب "نور" یادآور شد: حجاب وجهه ظاهری عفاف است و در مرحله ی اول باید این مسأله درونی شود تا در پوشش ظاهری نمود یابد.
وی یکی از علت های پیشرفت کشورهای صنعتی را عبرت گرفتن از تجربیات مثبت و منفی خود دانست و گفت: باید از گذشته عبرت بگیریم و با وجود رقبا و دشمنان قدرتمندی که داریم سعی در ارتقای کمی و کیفی تولیدات رسانه ای داشته باشیم.
طلایی ادامه داد: با هجمه شدید فرهنگی از سوی دشمن اگر در موضع انفعالی قرار بگیریم نه تنها به اهداف متعالی خود نمی رسیم بلکه تمام انرژی و هزینه ی ما صرف مقابله با توطئه های مداوم دشمن می شود بنابراین باید با فرهنگ سازی ریشه ای با تدبیری اندیشید و با نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دیگر نگران تهاجمات دشمنان نباشیم.
وی جمهوری اسلامی ایران را الگوی جهان اسلام عنوان کرد و اشاره داشت: ایران به عنوان یک کشور اسلامی در جهان الگویی برای مسلمانان شده است در حالی که در زمینه ی عفاف و حجاب بین زنان و مردان مسلمان دیگر کشورها نتوانسته ایم الگویی کامل ارائه دهیم.
مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس گفت: اجرای مسابقات مختلف در زمینه ی عفاف و حجاب همچنین درنظر گرفتن جوایز ارزنده ای که در ترویج عفاف و حجاب نقش داشته باشد یکی دیگر از راه های اشاعه ی این فرهنگ است.
طلایی جوانان ایرانی را جوانانی ارزش گرا دانست و افزود: در جامعه ی ما این شائبه وجود دارد که جوانان دین گریز شده اند در حالی که واقعیت این است که جوانان به شدت نسبت به دین و ارزش های دینی گرایش دارند همچنین مسأله ی حجاب نیز مورد توجه جوانان است بنابراین رسانه نیز باید این مسأله را پررنگ تر کند تا این جریان ادامه یابد.
وی بیان داشت: این استان دارای لباس بومی خاصی نیست ولی از پوشش های مناسب وجالب بعضی از اقوام به طور غیرمستقیم  در برنامه های خود استفاده می کند تا با ترویج فرهنگ ملی جوانان نیازی به استفاده از فرهنگ بیگانه نداشته باشند.
طلایی برگزاری جشنواره ی نور را گامی برای دستیابی به اهداف انقلاب عنوان کرد و گفت: با برگزاری جشنواره تولیدات رسانه ای عفاف و حجاب در صورتی که اطلاعات دریافت شده تجزیه و حلیل شده و به شکل اصولی دسته بندی شود، سپس در اختیار مسئولان و برنامه سازان قرار گیرد در آینده شاهد دستیابی به اهداف متعالی انقلاب اسلامی در زمینه ی عفاف و حجاب خواهیم بود و این فرهنگ در سطح جامعه ترویج خواهد یافت.