مسؤول طرح حجاب ریحانه النبی خبر داد:
موفقیت دو طرح حجاب در چندین استان کشور


مسؤول موسسه حجاب ریحانه النبی(ص) از موفقیت دو طرح عفاف و حجاب و طرح کارت خوش حجابی در چند شهرستان کشور خبر داد. 

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از حجةالإسلام محمد مهدی ابراهیم پور، مسؤول طرح عفاف و حجاب ریحانه النبی(س)، گفت: امروزه باید از روش های نوین تبلیغ استفاده و معرفت دینی را در خصوص حجاب با جذابیت به افراد جامعه تزریق کنیم.

وی کم کاری در زمینه معرفت دینی را یکی از عوامل موثر در روند منفی حجاب نسبت به دهه گذشته دانست و افزود: ما زیبایی های حجاب را در جامعه مطرح نکرده‌ و از طرفی هم قبح بدحجابی را برای جوانان و نوجونان تبیین نکرده ایم از این رو بی توجهی به معرفت دینی باعث شده تا روند بدحجابی در یک کشور اسلامی نگران کننده باشد.

مسؤول موسسه حجاب ریحانه النبی(س) در ادامه اظهار داشت: امروزه باید حجاب را در جامعه به عنوان یک ارزش تلقی کنیم و با ارائه طرح های جامع و پرمحتوا در خصوص حجاب با نگاه کاربردی، گامی را در جهت نهادینه شدن این مساله برداریم.

وی همچنین ارائه دو طرح عفاف و حجاب و طرح کارت خوش حجابی در برخی از مراکز استان های کشور را از طرح های کاربردی موفق در جامعه دانست و در ادامه گفت: با اجرای این دو طرح، جذابیت حجاب را در عمل به افراد جامعه نشان دادیم و نتایج مطلوبی را هم در این زمینه گرفتیم.

حجت الإسلام ابراهیم پور، دستاورد برگزاری طرح حجاب در استان تهران در سال گذشته را مثبت ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد: در تهران از 3118 دانش آموزی که در طرح عفاف و حجاب شرکت کردند، قبل از اجرای طرح 272 نفر مزین به حجاب برتر یعنی چادر بودند اما بعد از اجرای طرح 1388 دانش آموز حجاب چادر را انتخاب کردند و این آمار نشان از رشد پانصد درصدی موفقیت این طرح دارد.

وی افزود: طرح کارت خوش حجابی برای دختران محجبه شهر بین سنین 7 تا 14 سال و در سه محور آموزشی، فرهنگی و خدماتی اجرا می شود و برای اولین بار در شهرستان ارومیه اجرا شد.

مسؤول طرح حجاب ریحانه النبی(س) گفت: با توجه به موفقیت هایی که هر ساله کسب می کنیم برنامه های سال آینده را معین می کنیم و یک چشم انداز کلی در این طرح ها داریم و آن اینکه بتوانیم برای مجموعه های مختلف طبق یک پازل، طرحی را ارائه کنیم و هدف مان تکمیل کردن این پازل باشد.

وی در پایان تصریح کرد: ما برای طرح هایمان ضمانت اجرایی داریم و اگر دولت بخواهد این طرح ها را اجرا کند همکاری های لازم را خواهیم کرد و تا حدود شش ماه دیگر آمادگی این را داریم که بتوانیم از طریق رسانه ها طرح هایمان را توسط کارشناسان به نقد بگذاریم.